تبلیغات
پوشیدنی هام - روابط روان شناسی رنگ و لباس

روابط روان شناسی رنگ و لباس

نویسنده :ads shebuy
تاریخ:دوشنبه 11 دی 1396-08:20 ق.ظ

لباس با رنگ های گرم
قرمز رنگی پر انرژی است که موجب افزایش ضربان قلب و گردش خون و مایع مغزی نخاع و اعصاب شده و میزان انرژی بدن را بالا می برد. این رنگ به طور نمادین با زندگی، شور، شوق و عشق در ارتباط بوده و اغلب برای مناسبت های عاشقانه مورد استفاده قرار می گیرد. افراد با پوشیدن لباس به رنگ قرمز توسط دیگران جذاب تر دیده می شوند. لباس های قرمز مانند رنگ های زرد و سبز که در دسته رنگ های گرم قرار دارند، موجب جلب توجه بیش تر می شوند. استفاده از لباس با رنگ های گرم سن افراد را کم تر نشان داده و در آن ها نشاط و شادابی بیش تری ایجاد می ‌کند. البته بسیار مهم است که این رنگ به اعتدال استفاده شود زیرا کاربرد بیش از حد رنگ قرمز می تواند تحریک کننده باشد و باعث پرخاشگری شود.

قهوه ای رنگی گرم است که از ترکیب رنگ های مختلفی به وجود می آید. قهوه ای حاصل ادغام رنگ قرمز و سبز می باشد و شور زندگی رنگ قرمز در هم شکسته شده و ملایم ‌تر می گردد. این رنگ احساسات متفاوتی چون احساس گرما، آسایش و امنیت و حس غم و انزوا را در انسان ایجاد می کند. رنگ قهوه ای، به گونه ‌ای یک رنگ پذیرنده یا غیرفعال و حسی است. استفاده از لباس به رنگ قهوه ای اعتماد به نفس را در فرد بالا می برد.


صورتی رنگی بسیار متناقض است. معنای آن تا حد زیادی بستگی به فرهنگ جامعه ای دارد که در آن عرضه می شود. در غرب، صورتی رنگی زنانه بوده و معمولاً پوشاک و محصولات زنانه و دخترانه به رنگ صورتی ارائه می گردد. حال آن که در فرهنگ ژاپن، رنگ صورتی با صفات مردانه در ارتباط است. مانند قرمز، صورتی رنگ عشق است. اما رنگ قرمز نشان دهنده شور و شوق زیاد در عشق و رنگ صورتی نوع ملایمی از عشق را براساس صمیمیت و دقت اندیشمندانه نشان می دهد. لباس به رنگ صورتی، حس آرامش، نشاط و نوعی شادی کودکانه به انسان می بخشد.


نارنجی ترکیب دو رنگ زرد و قرمز است که ویژگی های هر دو رنگ را دارا می باشد. این رنگ نشانه ی گرمی، خوشحالی، رضایت و بر طرف کننده غم، اندوه و ناامیدی است. نارنجی رنگی بسیار اجتماعی است که باعث افزایش حس رقابت و شجاعت و افزایش ارتباط با دیگران می شود. لباس با رنگ نارنجی به پوشنده ی آن نشاط و سرزندگی داده و به افزایش اعتماد به نفس او کمک می کند.
زرد درخشان ترین رنگ طیف نوری، مفاهیمی چون شادی و نشاط و خوش بینی را در بر می گیرد. همچنین این رنگ نشانه‌ ی توسعه طلبی بلامانع و تسکین خاطر است. زرد، روند تفکر را تسریع کرده و خلاقیت را در افراد بالا می برد. زرد طلایی، نشان دهنده کنجکاوی است. این رنگ سبک تر و از غلظت کمتری نسبت به رنگ قرمز برخوردار است؛ اما درخشندگی بیش از حد آن موجب خستگی می ‌شود. زرد لیمویی به معنای نیاز به نظم در زندگی و لباس به رنگ زرد لیمویی توانایی و استمرار پیگیری هدف و ایجاد ایده های جدید را افزایش می دهد.


لباس با رنگ های سرد
سبز رنگ تعادل، توازن و همدلی و نمادی از تجدید و رشد است. در رنگ درمانی از رنگ سبز برای پاک سازی روح و ذهن استفاده می شود. این رنگ برطرف کننده ی اضطراب و فشارهای عصبی بوده و به انسان در به دست آوردن مجدد تعادل عاطفی و آرامش درونی کمک می کند. سبز آبی نمایانگر عزم راسخ، پایداری، غرور و بلند پروازی و مهم تر از همه مقاومت در برابر تغییرات است. این رنگ بیانگر این است که افراد در عقاید خود راسخ بوده و قادرند بر محیط خود تأثیرگذار باشند. لباس های سبز آرامش بخش بوده و باعث می شود انسان نزدیکی بیش تری با طبیعت احساس کرده و به دیگران انرژی مثبت بدهد.






داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر